Læs første afsnit her

Vi fortsætter vores fortælling omkring vores besværligheder med TRYG Vejhjælp Europa. Jeg har dog siden første afsnit fået et par kommentarer på, hvorfor vi ikke bare selv kørte til et dækcenter ? Jo, det kunne vi jo i princippet godt, men desværre er relativt moderne biler jo ikke udstyret med reservehjul, vi kører desuden på ret brede dæk og så har jeg jo betalt for dækningen via vores forsikring. Så derfor valgte vi denne løsning, også fordi jeg kender italiensk effektivitet eller mangel på samme og derfor havde brug for en lånebil gennem forsikringen.

Men hvordan gik det så ? Lørdag hentede de jo bilen og vi kæmpede lidt med TRYG for at få en lånebil, men pludselig skete der en masse. Vi skulle bare bestille en taxa køre til Firenze lufthavn og hente en låne bil. Taxaen kom hurtigt og vi begav os ud på en €280 tur til Firenze. Chaufføren havde boet i Danmark og vi snakkede hele vejen. Undervejs holdt vi ind på La Speranza og fik en hurtig caffe espresso, betalt af chaufføren – se, det er sgu service …

I lufthavnen fandt jeg hurtigt SIXT og stillede mig i kø. Efter lidt tid kom jeg til, men naturligvis var der rod i sagerne. Jeg skulle slippe mit kreditkort, eller kunne jeg ikke få bilen udleveret ? Hmm. Den skulle TRYG jo betale for … Nå på den igen, nyt opkald til TRYG hvor de fandt ud af at de havde lavet en fejl. Ny snak med SIXT og nu gik det igennem, dog mod at jeg lagde et depositum på €500. Bilen var en BMW 218i Coupe, da den skulle være samme standard som min egen BMW 550i – måske lidt mindre, men pyt. Første tanke var dog: hvordan kommer en 50kg Berner Sennen ind på bagsædet af en lille fræk coupe ? Fuck det, jeg skulle bare prøve den lille 218’er. De siger jo at det er en af de BMW’er der har de bedste køreegenskaber – og det må jeg sige ja til, den skærer svingene på de toscanske bjergveje, som om den kører på skinner ….

Inge har nydt den lille frække cafe-racer – den er jo lidt lettere at smide rundt end en stor 550’er, men alting har en ende og sørme om ikke værkstedet har fixet vores bil på rekordtid (efter italiensk målestok), så efter en uge kunne vi hente vores bil i Siena. Værkstedet havde endda åbent om lørdagen, så i dag har vi hentet bilen hvor den har fået skiftet begge bagdæk: €740. En helt fair pris, da stykprisen i Danmark ligger på ca. 3000kr. Eneste problem er bare at Inge skal aflevere den lille frække 218’er i morgen, men som et plaster på såret er at der kun går 10 dage før jeg kommer med hendes elskede røde CinqueCento ….

Share this story

KOMMENTARER Udvid -
TILFØJ EN KOMMENTAR

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *